Sztuka
5. Medialny stan wyjątkowy - Anywhere, but Here

5. Medialny stan wyjątkowy - Anywhere, but Here

  • 2018-12-07, , godzina 18:00, do 2019-03-24
  • wstęp wolny
  • Muzeum Narodowe w Szczecinie, Muzeum Sztuki Współczesnej, ul. Staromłyńska 1, Szczecin

Opis

Artyści: Karolina Babińska, Jan Baszak, Ronald Dagonnier, Michael Dans, Marta Hryniuk, Ariane Jouhaud, Basile Kravagna, Sylvain Lange,  Natalia Laskowska, Gabrielle Lerch, Wojciech Łazarczyk, Johan Muyle, Przemysław Piniak, Clara Rivault, Maryna Sakowska, Iga Świeściak, Déborah Thys, Patryk Wilk, Ola Zielińska

Kuratorzy i organizatorzy: Wojciech Łazarczyk – Akademia Sztuki w Szczecinie, Johan Muyle, Michael Dans – École Nationale Supérieure des Arts Visuels de La Cambre, Ronald Dagonnier – École Supérieure des Arts de la Ville de Liège – Académie Royale des Beaux-Arts de Liège, Marie-Helene Joiret, Justine Mathonet – Centre wallon d’art contemporain „La Chataigneraie”

Magdalena Lewoc, Marlena Chybowska-Butler – Muzeum Narodowe w Szczecnie – Muzeum Sztuki Współczesnej

Współorganizator: Walonie-Bruxells International – Délégation Varsovie (Przedstawicielstwo Walonia-Bruksela w Warszawie)

„Anywhere, but Here” („Gdziekolwiek, jednak tutaj”) to hasło przewodnie piątej edycji prezentacji artystów i studentów Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie, która od 2012 roku odbywa się pod nazwą „Medialny stan wyjątkowy”.

Idea projektu „Anywhere, but Here” to próba przeniesienia się w odległe miejsce by zobaczyć siebie patrzących w lustro. Zobaczyć siebie ze swoimi wyobrażeniami, ideami, marzeniami. Zmiana punktu obserwacji może być czysto mentalna lub wirtualna, związana z badaniami antropologicznymi, lingwistycznymi, historycznymi, bądź fizyczna, związana z doświadczeniem podróży. Może, albo powinna łączyć w sobie wiele metod. Odnalezienie „odległego punktu obserwacji” wydaje się ważne nie dlatego, by poznać świat, czy go kontrolować, ale w nim zamieszkiwać i być.

Ostatnio dodane
Opera Rara 2019
Zbliża się 11. edycja festiwalu Opera Rara w Krakowie

Ideą festiwalu Opera Rara jest zderzenie dwóch wizji opery: jej tradycyjnego oblicza oraz prowokacyjnych eksperymentów.

Lawenda i siki
Znamy laureatów pierwszego Krakowskiego Salonu Sztuki

Jury wyłoniło laureatów w kategoriach: Grand Prix, Obraz Roku, Obiekt Roku, Dzieło Medialne Roku i Działanie Roku.

Konkurs Ziaja