Forma / Zdrowie - Facet

Pracujesz na magazynie? Poznaj 5 sposobów na regenerację!

2020-02-26 12:22:39 | Szczecin
Małe przedsiębiorstwa, duże międzynarodowe firmy – zarówno jedne, jak i drugie oferują pracę na magazynie. Choć w każdej organizacji obowiązki i charakter stanowiska wyglądają nieco inaczej, nie ulega wątpliwości, że zatrudnionym w nich pracownikom po zmianie należy się porządny odpoczynek. Czy ciepła kąpiel i kilkugodzinny sen wystarczą, aby następnego dnia wykonywać swoje obowiązki efektywnie? Poznaj nasze sposoby na regenerację!
praca na magazynie

Śpij minimum 7 godzin dziennie

Praca fizyczna to spory wysiłek dla organizmu – odbieranie towaru, przenoszenie ciężkich przedmiotów czy nadzorowanie magazynu wymagają nie tylko ciągłego skupienia, ale również odpowiedniej formy i kondycji. Aby organizm radził sobie z tą aktywnością jak najlepiej, nie można zatem zapominać o śnie. Specjaliści zaznaczają, że nie wystarczy kilkugodzinny, przerywany odpoczynek – każdy dorosły człowiek powinien spać od 7 do 9 godzin dziennie. Aby zapewnić sobie maksymalny komfort podczas nocnego odpoczynku, trzeba jednak zadbać o kilka elementów:

  • W sypialni powinno być zgaszone światło, a panująca w niej temperatura nie może przekraczać 19°C.
  • Sprzęt elektroniczny powinien być wyłączony – dotyczy to przede wszystkim ekranów, a także wtyczek ze świecącymi diodami.

Nie bój się aktywności fizycznej

Choć aktywny wypoczynek to z pewnością ostatnia rzecz, na jaką masz ochotę po pracy, to przynosi on naprawdę dobre rezultaty. Nie chodzi jednak o forsujące treningi na siłowni czy uprawianie wyczynowych sportów. Warto jednak przemyśleć aktywności takie jak relaksujący spacer, spokojny jogging, pływanie na basenie czy wycieczka rowerowa za miasto – dotlenią one organizm, polepszą krążenie krwi, a także przyniosą ulgę zmęczonym po całym dniu pracy mięśniom. Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych (np. takich http://bridgestone-stargard.pl) oferuje zatrudnionym karty sportowe, dzięki którym mają oni możliwość korzystania z różnych obiektów sportowych, a tym samym mogą aktywnie spędzać wolny czas bez dodatkowych kosztów. 

Nawadniaj organizm

Dobra regeneracja organizmu po pracy na magazynie nie istnieje bez prawidłowego nawodnienia. Dietetycy i lekarze podkreślają, że każdy z nas powinien wypijać średnio od 1,5 do 2 litrów wody – nie należy jednak zbytnio przywiązywać się do tych wytycznych. Zapotrzebowanie na płyny jest bardzo zróżnicowane, a wśród decydujących o nim czynników wyróżnić można wiek, wagę, płeć czy rodzaj wykonywanej pracy. Właśnie dlatego osoby pracujące fizycznie powinny sięgać po wodę znacznie częściej niż te średnio aktywne. Co więcej, najlepiej sprawdzi się woda wysokomineralizowana, zawierająca między innymi jony fluorkowe czy sole magnezowe.

Jedz wartościowe posiłki

Dieta, podobnie jak sen, odgrywa ogromną rolę w życiu każdego człowieka. Menu powinno być zbilansowane i dostarczać wszystkich niezbędnych składników i wartości odżywczych – wśród składników, które są zalecane osobom pracującym fizycznie i które warto do niego wprowadzić, znajdują się między innymi: pełnoziarniste pieczywo, makarony, kasze, ryż, zdrowe tłuszcze roślinne (np. oliwa z oliwek), warzywa i owoce, nabiał (np. jaja) i przetwory mleczne, ryby i chude mięso (najlepiej w wersji pieczonej bądź przyrządzone na parze). Z kolei niezdrowe i tłuste przekąski (np. kolorowe napoje z dodatkiem cukru, fast-food) nie tylko negatywnie wpływają na organizm, ale również nie dostarczają mu odpowiedniej ilości energii, dlatego należy z nich całkowicie zrezygnować. Nie należy zapominać również o zwiększonym zapotrzebowaniu kalorycznym – osoby pracujące fizycznie muszą spożywać zazwyczaj bardziej wartościowe posiłki. Przykładowo:

  • Zapotrzebowanie kaloryczne mężczyzny wykonującego pracę fizyczną w wieku 25 lat, o wzroście 175 cm i wadze 69 kg to 3600 kcal.
  • Zapotrzebowanie kaloryczne mężczyzny wykonującego pracę fizyczną w wieku 35-45 lat, o wzroście 180 cm i wadze 75 kg to 3700-3600 kcal.
  • Zapotrzebowanie kaloryczne kobiety wykonującej pracę fizyczną w wieku 25 lat, o wzroście 165 cm i wadze 60 kg to 2900 kcal.
  • Zapotrzebowanie kaloryczne kobiety wykonującej pracę fizyczną w wieku 35-45 lat, o wzroście 175 cm i wadze 60 kg to 2900-2800 kcal.

Nie zapominaj o swoim hobby

Mimo że sposób odżywiania, jakościowy sen i odpowiednie nawodnienie organizmu są niezwykle ważne, nie można zapominać o odpoczynku psychicznym – pełna regeneracja musi zatem uwzględniać także relaks umysłu. Po wielu godzinach pracy na magazynie i wykonywania obowiązków zawodowych warto wygospodarować jakąś część dnia na samorealizację i swoje hobby. Może być to lektura ulubionej książki, seans filmowy z przyjaciółmi, majsterkowanie czy… nauka kaligrafii! Możliwości jest wiele, a dzięki doborowi odpowiedniego zajęcia mamy szansę na odkrycie nowych pasji i zainteresowań.

Artykuł Partnera

fot. stock.adobe.com

Słowa kluczowe: odpoczynek, poradnik, jak odpoczywać
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Nadciśnienie tętnicze
Nadciśnienie tętnicze - choroba cywilizacyjna i jej skutki

O profilaktyce, przyczynach i leczeniu nadciśnienia tętniczego opowiada ekspert.

ćwiczenia w domu - joga
Ćwiczenia w domu: sprawdź jak trenują Polacy [Wyniki badań]

30 procent aktywnych fizycznie Polaków korzysta w internecie z filmów instruktażowych z ćwiczeniami.

Rola rozgrzewki w dobrym treningu - czemu służy i dlaczego jest ważna?

Rozgrzewka przed wysiłkiem fizycznym spełnia bardzo ważną rolę! Dowiedz się, dlaczego warto ją robić.

Polecamy
Jak stosować kreatynę?
Jak stosować kreatynę?

Stosowanie odżywek, które dopuszczone zostały na rynek polski jest legalne i może kupić je właściwie każdy.

Gdy orgazm staje się koszmarem
Gdy orgazm staje się koszmarem

300 orgazmów w ciągu dnia? Raczej przekleństwo niż błogosławieństwo.

Ostatnio dodane
Nadciśnienie tętnicze
Nadciśnienie tętnicze - choroba cywilizacyjna i jej skutki

O profilaktyce, przyczynach i leczeniu nadciśnienia tętniczego opowiada ekspert.

ćwiczenia w domu - joga
Ćwiczenia w domu: sprawdź jak trenują Polacy [Wyniki badań]

30 procent aktywnych fizycznie Polaków korzysta w internecie z filmów instruktażowych z ćwiczeniami.

Konkurs Ziaja